tirsdag 19. januar 2010

Skilpadder på vei til Odense!

Da vi besøkte min kusine i Odense i sommer (ja denne bestillingen har tatt laaang tid å fullføre...) lurte hun på om jeg kunne sy to skjørt til henne. Først skulle stoffet velges, så skulle det bestilles, og så sa min kusine at det ikke hastet... Dermed ble bestillingen liggende nederst på listen etter alt som skulle lages til Håndtverksdagene i november, julebestillinger og julegaver. Men nå er de to skjørtene endelig ferdige!! Det ene skjørtet har fått en rad med skilpadder nederst, for å gi skjørtet en liten detalje. Hun ville ellers ha skjørtet så enkelt som mulig.
Fikk med et av mine kusiners skjørt og brukte dette som mal for disse to skjørtene.
Lyseblå babykordfløyel fra Stoff og stil.

Skjørt nr 2 er i litt kraftigere stoff, halvpanama fra Stoff og stil. Siden stoffet er mønstret valgte jeg å ikke lage dekorsøm nederst på dette.


Begge skjørtene har skjult glidelås i siden.
I dag er skjørtene sendt til Odense, nå krysser jeg fingrene for at min kusine vil passe dem:)
.
Hadde håpet å vise fram litt skrytebilder av Jasmins nye rom snart, men nei. Endelig ferdig med all maling (trodde vi!), så oppdaget vi at gulvmalingen ikke sitter særlig godt, ripes fort. Så nå må gulvet skrapes, pusses og males på nytt, æsj og æsj. Så bildene fra nyrommet kommer ikke helt enda. Er det ikke typisk?!

12 kommentarer:

  1. Kjempefine skjørt! Og søøøte skilpadder =)
    Likte spesielt godt det mønstrete skjørtet, knalltøft med røde sømmer!

    SvarSlett
  2. Så fine skjørtene ble Siri! Likte spesiellt det lyse blå :) Ser at du har laget masse fint... jeg har hatt litt sypause siden julen, men nå kjenner jeg at inspirasjonen og lysten er på vei tilbake igjen!! Klem Beppe

    SvarSlett
  3. Så tøft å bruke det prikkete halvpanama-stoffet til skjørt, det har jeg faktisk ikke tenkt på!! Ble kjempe-fine begge to, likte sømmen med skilpadder helt nederst:)

    SvarSlett
  4. Knallstilige skjørt du har laget! Likte fasongen veldig godt. Morsomt med de skilpaddene:-)

    Så kjedelig at dere må male gulvet på nytt. Gulvmaling skal jo stå og herde en hel uke, så derfor blir det alltid utsatt her hjemme....

    Klem

    SvarSlett
  5. jättefina kjolar!! den prickiga är underbar. och dina haremsbyxor några inlägg nedan vill jag ha!!!!! :-) :-) :-)

    SvarSlett
  6. skilpadde borden var fantastisk stilig på det ellers enkle skjørtet!Kjempe fin modell du har designa!!!!Tenker eieren blir fornøyd!!!!!!!
    Du spurte tidligere om hvor jeg kjøper bilstoffet fra:det er fra panduro faktisk!
    Lykke til med gulvmalinga igjen da!!!!!!!!

    SvarSlett
  7. fine skjørt. :) disse blir hun nok kjemåe glade for :)
    ha en flott tirsdag!

    SvarSlett
  8. Hei!
    Så fine skjørt, elsker den skilpaddeborden.
    Har lagt en kreativ blogger award til deg på bloggen min.
    Cecilie:)

    SvarSlett
  9. Så fine skjørt! Likte så godt snittet og det at dei var såpass enkle. :)
    Og så eeeelska eg origamiuroa! Har sjølv leika med tanken på å lage liknande, og skal sjå om det ikke blir snart.. :)
    Ha ei fin veke!

    SvarSlett
  10. Hej Sirir:o)
    Tak fordi du kiggede forbi min blog og vil deltage i min første giveaway - dejligt! Nu har jeg luret lidt på din blog og hvor er det bare nogle flotte ting du laver! Jeg er helt vild med stilen (farvesammensætningerne mm) og glæder mig til fremover at følge med i dine projekter herinde:o)
    God dag.
    /Laura

    SvarSlett
  11. Hei Sirir - kjempefine skjørt. Skilpaddene var veldig fine og flott detalj på et supert skjørt!

    SvarSlett