tirsdag 13. juli 2010

Sommergarderoben utvides; bukse og singlet.

I dagene før ferien begynner har jeg i år prioritert meg når det gjelder sying!
Jentenes skap er fulle av kjoler og skjørt, så det er visst ikke et stort problem å pakke kofferten deres i år heller...

Min derimot...Har etterhvert funnet ut at istedenfor å bruke mønster - hvor klærne alltid ser finere ut på modellen i bladet, så bruker jeg egne klær som utgangspunkt. Og jeg syns så langt at resultatene blir bra! Noen ganger blir de til og med bedre enn det kjøpte plagget, for man kan jo gjøre justeringer på det som ikke er helt topp.

Denne buksa er laget med utgangspunkt i en kjøpt sommerbukse. Den har lommer foran, og så har jeg laget en lomme bak - bare fordi heg hadde lyst! Stripet jersey i livet. Lett og behagelig bukse, sydd i mørk chambrey fra Stoff og stil.
 

Fant ut at jeg ville lage en singlet til også, tanken er at buksa og singleten kan mikses og matches med disse klærne også.
Det morsomme er at den dagen jeg fant fram mitt elefantstoff for å sy singleten, hadde Rockefår også laget en! Så her sitter det en syerske i Paris og en i nord Norge og får samme tanken:)

Singleten har jeg selv laget mønsteret til og klippet den til underveis!
 

Klærne på! Vi venter fortsatt på masse sol her i nord - så dere får undskylde de bleke armene, hi, hi!!
 

 
Posted by Picasa

Nå er jeg igang med en trekvart bukse også, så mere kommer:)

17 kommentarer:

  1. Flotte plagg! Det lønner seg stort sett å ta utgangspunkt i klær man passer i og liker ja ;)

    SvarSlett
  2. Så snygga! Du är så himla duktig!!

    SvarSlett
  3. Som altid, super skønne ting du laver! :)

    SvarSlett
  4. Så flotte klær! Enig i at det er lurt å lage litt klær til seg selv...barna har jo stort sett mer enn nok :-)

    SvarSlett
  5. FINE! Gøy å sy litt til seg selv også ja. God ferie!

    SvarSlett
  6. Urtufft linne!!! Med cool tjej i :-) :-)

    SvarSlett
  7. Wow! Så fina byxerna blev!! Å linnet är inte fy skam heller!! Jag såg Rockefår´s topp igår.. kul att ni matchar varandra!! =o))

    SvarSlett
  8. Så deilig å sy til seg selv! Kjempefin sommergarderobe! :-)

    SvarSlett
  9. Så fine plagg i herlig farge. Rødt er så friskt og fint :)
    Høres veldig lurt ut å bruke plagg du er fornøyd med som utganspunkt for mønster, men eg har ikkje turt å prøve meg på det...

    SvarSlett
  10. Det ble kjempetøft. Krysser fingre for sol, da. ☺

    SvarSlett
  11. Tøffe plagg som ser skikkelig behagelige ut!!
    Kjekt med noe nytt til seg selv også=D

    SvarSlett
  12. Åh, så flotte plagg!!
    Du er bare så flink at;=))
    Klem-irene-

    SvarSlett
  13. Kjempefint sett.
    Har kjøpt stoff til å sy bukse til meg selv også, men ligger fortsatt i posen:)
    Ha en fin kveld !!
    Cecilie

    SvarSlett
  14. Så flott bukse og topp! Morsomt at vi tenkte det samme, og morsomt at jeg for en gangs skyld rakk og lage det før deg. Du er jo så utrolig flink og effektiv.
    Så hyggelig at du lenket til mitt innlegg også, det setter jeg stor pris på.

    SvarSlett
  15. kjempe stilig. digget spesielt toppen med elefantmønsteret. passer jo super godt sammen med det andre du har sydd ogsp :)

    SvarSlett
  16. Så kule plagg.
    Buksa satt kjempefint på.

    SvarSlett