fredag 1. oktober 2010

En elefant kom marsjerende...

 
En gutteselebukse bestilling som er sendt avgårde i dag.
Mammaen ønsket seg en selebukse i brun velour og med blå elefant, ribb og lapper på knær. Så det måtte hun jo få:)
 
Har brukt selebukse mønsteret i Gynther boka som utgangspunkt, men har gjort det noe smalere, både i hoveddel, men også i bena.
Brun velour fra Stoff og stil, stripete blått stoff fra Stof2000.
 
Annonsen jeg hadde i lokal avisen tidliger i år har vist seg å være en veldig god ide! Enda husker damer på den og på meg. Da jeg var innom den lokale stoffbutikken nylig kom en kunde bort til meg og spurte om jeg fortsatt var interessert i stoff. Hun hadde nemlig gammel, men ubrukt, metervare liggende. Og se så masse fint hun kom med! Noen små stykker og noen store. Åh, heldige meg.
 
Posted by Picasa
Jeg gleder meg til helg!
Skal på hyttetur denne helga også. Men denne gang etterlater jeg mann og barn hjemme, og tar isteden med meg rødvin, turklær og fire venninner.
Nevnte jeg at jeg gleder meg??

Ønsker dere alle en rigtig god helg:)

19 kommentarer:

  1. Herlig selebukse! Og nå sitter jeg og nynner på den der elefantsangen....takk for den, he he.

    SvarSlett
  2. Jeg å synger.....den strofen smitter!!!
    Flott elefant bukse, kan tenke meg mammaen blir fornøyd!!
    Så masse flotte stoff, blir spennende å se hva du forvandler dem til!!!

    God fredag!!!

    SvarSlett
  3. oj..ei flott samling stoffer..virkelig innbringende den annonsen ja! lurt!
    selebuksa var skjønn..supersøt elefant :)

    kos deg masse på hyttehelga!

    SvarSlett
  4. Ikkje berre heldig, men jammen veldig flink også!!
    :)

    Kos deg masse på hyttetur!
    Både venninnetur, utan-mann-og-barn-tur, vintur og turtur høyrast superdeilig ut...!

    Klem

    SvarSlett
  5. Fin bukse og nydelige stoffer! God tur til hytta!

    SvarSlett
  6. Å det var en nydelig selebukse:-) å heldige deg som får så mange fine stoffer:-)

    SvarSlett
  7. Sikke fine bukser Siri:) Og hvor har du bare været heldig med alt det stof!! Ha en dejlig weekend.
    Kh Anne

    SvarSlett
  8. Åhhh vad mysigt det låter!!! Jag vill oxå fara på hytta å dricka rödvin...med dig:) Vilka supersöta hängslebyxor!!! Grattis till vinsten i min give away förresten. Hoppas du får en toppenhelg!!

    Kram Helena

    SvarSlett
  9. Kul bukse!
    Ha ei flott helg!

    SvarSlett
  10. OMG så heldig med dei stoffene da!!! Spesielt det øverste blåe blei eg misunnelig på
    *sukk*

    Flott buksa og da!!! Blir sikkert fornøyd kunde ja :o)

    Og GOD TUR!!! Så gøy! Drikkk MASSE vin og KOS deg ALT du orke!!! :o)

    SvarSlett
  11. Så herlig! Elsker elefanter, så denne falt jeg pladask for:)Kan jeg spørre om hvilket type bånd du bruker rundt kantene?

    God helg til deg<3

    Klem Christine

    SvarSlett
  12. Jättefin hängselbyxa och härlig blogg.

    /Mia

    SvarSlett
  13. Hei :)
    Så kjempefin selebukse.
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  14. Så lurt med annonse i avisa! DU er en meget lur kvinne! Buksa var kjempeflott! Men jeg skal være helt ærlig med deg, det som buksa ligger oppå er bare det peneste jeg har sett!!! Er det stoff eller tapet? Gorgeous!!!

    Kos deg masse på tur:)

    SvarSlett
  15. Den lykkelige eier av elefantbuksa er meg, eller rettere sagt min lille gutt Magnus. Og gjett om vi er fornøyde begge to!!

    Tusen takk Siri!

    Klem fra Heidi og Magnus

    SvarSlett
  16. Grattis till vinsten hos Hillefant!
    Har en skön söndag!
    Kram Sirpa

    SvarSlett
  17. Takk søte dere! Vel tilbake etter en herlig hyttehelg var det koselig å åpne bloggen og se alle kommentarene:)

    Jeg har også nynnet på den sangen i helgen, hvis det er noen trøst!

    Helena, skulle gjerne hatt deg med på hytteturen:) Og tenk at jeg vant, jippi!!

    Møbel Pøbel, til kantbånd bruker jeg vanlig strechejersey, som jeg klippe ropp i remse på ca 4 cm.

    Svimelaura, buksa ligger oppå et dynetrekk jeg fant på siste loppemarked jeg var på. Bytter gjerne en bit om du vil:)

    Heidi og Magnus, så bra at dere er fornøyde! Det var godt å høre:)

    SvarSlett
  18. ha ha så den sången finns på fler språk! Sonen sjöng alla elefantsånger han kom på imorse. Alla verser. Tusen elefanter balanserade....

    Söta byxor iaf:-)

    SvarSlett
  19. Hei! Så hyggelig at du var innom meg. Jeg har vært på bloggen din før, men nå legger jeg meg til som følger. Du er superflink til å sy:-)

    SvarSlett