torsdag 6. oktober 2011

Strikkeutfordring

Det er veldig liten aktivitet på syrommet for tiden.
Desverre. Lysten er der, men ikke overskuddet.
Det kommer  nok etterhvert.

Men sofasittingen har jeg da fått utnyttet litt.
Jeg er nå endelig ferdig med denne cardiganen,
 som jeg begynte å strikke i påsken.
En helt ny strikkeutfordring for meg, jeg har ikke strikket med sånt mønster før.
Men når jeg først var igang, var det slettes ikke så vanskelig som jeg hadde trodd.
Og fint ble det jo også!

Jakken ser noe misformet ut, men den sitter faktisk fint på!
Mønsteret er fra heftet 0806 barn/voksne, Sandnes mini alpakka.
Strikket i offwhite alpakka på pinne nr 3.
Knappene er kjøpt i England.

Ønsker alle lesere en god helg:)

7 kommentarer:

  1. Aldeles nydelig jakke! Nå fikk jeg lyst til å strikke jeg også. Fant mye fin inspirasjon på the Purl Bee her forleden.
    Ha en fin dag.
    Klem :-)

    SvarSlett
  2. Jättesnygg! Fint flätmönster och skojiga knappar!

    SvarSlett
  3. Nydelig jakke Siri, du er flink:)

    SvarSlett
  4. Utrolig flott jakke!
    Her har også strikkepinnene jobbet mer enn symaskinene de siste månedene...sofaen er fristende når kroppen er litt sliten :-)
    Ha det fint!

    SvarSlett
  5. Oiijj ...har oppdaget en ny blogg, og den heter Miss Iris :)
    Masse fint du syr og strikker :)

    Hanne=)

    SvarSlett
  6. Gøy å variere litt noen ganger. Genseren var nydelig! Lykke til med bedret sylyst allikevel...

    SvarSlett
  7. Den var utrolig fin! Her blir det også endel strikking for tiden...

    SvarSlett