fredag 29. mai 2015

Jungel boken shorts

Tusen takk for alle de hyggelige kommentarene til mitt forrige innlegg.
Herlig å høre at dere liker både kofte og den nye frisyren:)
Og her kommer som lovet et syinnlegg!

 Min ene nevø er nettopp fylt to år, 
og ifølge foreldrene ønsket han seg en seleshorts.
Har hatt dette kule Jungelbok stoffet liggende lenge, 
og endelig fikk jeg laget noe i det!
Stoffet er et tidligere gardin.
Jeg valgte å sy selene i brun kordfløyel,
for å få litt kontrast. 
Spennene (vet ikke om de heter det men, men) er fra Stoff og stil.
Jeg har brukt selebuksemønsteret fra Elsebeth Gynthers bok 
Barnetøy de selv kan sy som utgangspunkt. 
Den øverste delen med selene har jeg selv tegnet.
Og shortsen falt i smak!
Den var på første natten og i barnehagen dagen etter.
Glad tante og glad nevø:)

3 kommentarer:

  1. Kjempekul shorts! klart nevøen var fornøyd!
    Her hjemme har vi lignende jungel på et sengeøy i bruk. Trur det gjør best nytte som det her i gården.

    SvarSlett
  2. Kan se han for meg - med buksen på om natten. Det er så gøy når de blir så glade for det vi lager. Fin modell - jeg kommer også ofte tilbake til Gynthers modeller :)

    SvarSlett
  3. What you're saying is completely true. I know that everybody must say the same thing, but I just think that you put it in a way that everyone can understand. I'm sure you'll reach so many people with what you've got to say.

    SvarSlett